mina mål 2011. (igen)

Ja, alltså jag skrev ju tidigare ner vad jag ville ha ut av 2011 men har insett att det där bara är sådär typiska grejer som aldrig kommer hända och vet ni varför? För att jag pratar om sakerna som om de vore drömmar istället för mål. En dröm är, i likhet med mål, något som man vill ska hända men skillnaden är att en dröm är något som man ser som ouppnåeligt och mål är något som man verkligen ser hända, som man ser vägen till. Det måste vara konkret! Eller i alla fall lite mer konkret!

Mina mål 2011

Skola/jobb:
* Läsa lite kurslitteratur varje dag
* Alltid ha god tid på mig att avsluta uppgifter genom att försöka vara steget före. (dvs inget mer sista minuten, Erika)
* Avsluta båda kurserna med bra betyg. (juni)
* Jobba i Norge 1 månad i sommar (börja söka i februari)
* Bestämma vad jag ska läsa för program till hösten (mars)
* Ha bättre koll på min ekonomi genom att lägga upp en budget för varje månad.

Fritid:
* Börja spela teater (31/1)
* Läsa en bok i månaden utöver kurslitteratur
* Laga mat minst 3 ggr/vecka, skriva matschema.
* Bjuda hem vänner på middag en gång i veckan.
* Medlemsskap på Forum (januari)
* Träna 3 ggr i veckan för en slammin bootey på beach -11
* Springa vårruset (2/5)
* Boka biljett till Roskilde (februari)
* Ta hand om mig själv, äta bra, träna bra och skratta mycket.

Min plan var att på söndagar ägna en timme åt planering och då gå igenom föregående veckas planering och skriva ner vad jag vill göra med veckan som kommer. Där ska träningspass, middagsbjudning och sysslor stå nedskrivna. Låter skitjobbigt, eller hur? Nä, det tycker jag faktiskt inte. Det låter kul för jag avgudar planering och listor - bara det att jag aldrig någonsin kan hålla det eller ens lägger ögonen på den där planeringen efter att jag gjort den. Men någon gång måste man ju börja?



Postat av: maria

väldigt fint och vettigt erre! en sak bara: "tvinga" inte dig själv att läsa en bok i månaden utöver kurslitteraturen, har du mycket litteratur kommer det nog mest bli plågsamt! så var det för mig i alla fall. det gick inte alls att läsa en bok extra för det fanns ingen som helst tid och det kändes omöjligt och stressigt. men du gör såklart som du vill. vet att du inte skulle tvinga dig heller, såklart, men jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter!

2011-01-12 @ 17:18:58
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0