Life as we know it.

Det var väl ingen som sa till mig att det skulle vara lätt. Tvärtom så blev jag hela tiden varnad för att det kunde gå precis lika dåligt som det kunde gå bra men jag har gått och blivit ganska optimistisk så jag bestämde mig minsann för att lita på mina instinkter och de var alla överrens om att jag skulle våga för det löser sig alltid.
 
Nu har det gått en hel månad sen jag flyttade och faktum är att det faktiskt gått precis så dåligt som det kunde gå bra! Jag har spräckt min mobilskärm (innerskärmen, så att det absolut inte funkar längre), blivit av med nycklar (som återfunnits), spillt vatten i datorn så att vissa knappar inte vill fungera och jobbet är fortfarande en fantasi. Det positiva är att jag har haft mycket tid åt att lägga pusselbitar på plats och tänka ut hur jag vill ha det. Vilket behövs efter ett år av att bara ha stormat fram utan att egentligen känt efter. Nu verkar livet bara precis tryckt på paus och låtit mig bara vara. Går ut och springer, skämmer bort min karl med middagar, skriver listor och streckkollar på Lost (igen).
 
En sak har jag kommit fram till och det är att det aldrig blir som man tänkt sig. Det är inget nytt eller orginellt på något vis. Men har man det bara alltid i omtanke och är flexibel så kommer nya möjligheter att dyka upp och det kanske blir bättre än orginalplanen var. Jag har alltid en B-plan och helst en C-plan för då har du en bit kvar innan du kan kalla det ett misslyckande.
 
Jag har bestämt mig för att gå på plan B.
 
 
Jag och Lucas
 
/Erika
 
 
 

Postat av: Smulungen

Livet är inte lätt, men du ska alltid gå på din magkänsla. Självklart är det bra att lyssna på andra men gör det du känner är rätt för dig. Oj vilken otur du haft. Sånt händer mig med emellan åt. Vilken fin blogg du har. Ska sätta mig och läsa igenom den när jag börjat vakna till liv..

2013-09-19 @ 08:22:31
URL: http://smulungen123.wordpress.com

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0