måndagar känns mycket bättre när man är ledig på dem.

Den senaste dagarna har vi gjort ett försök med att låta katterna vara inne i sovrummet igen på natten, efter att jag fått för mig att Lucy är deppig. Jag tror inte det längre (till 100%, men lite tror jag) efter att inatt ha blivit väckt av att få en lampa i huvudet och senare av att en tallrik gick i tusen bitar. Jag menar - hur lyckas man? Varför blir de så bananas i sovrummet för? Så öppnar man ögonen och morrar men då åker svansen upp på helstång och så tassar hon glatt iväg och klöser lite under sängen. Så. Irriterande.

Nåja, idag är jag ledig efter att ha jobbat hela helgen. Jag vet inte om jag tycker mer om att vara ledig måndag och tisdag än lördag och söndag faktiskt! Känns alltid så stressigt att vara ledig på helgen och på något sätt så är det okej att inte göra ett skit på dagarna när det är helg och det är det givetvis också om man istället är ledig på en måndag men jag har mer energi nu än på en lördag. Idag ska jag hitta på en massa: Ligga och gosa fram till ungefär 12 med frukost inkluderad, handla lite (kattlåda för att vara exakt men lustigt nog så känner jag mig lite dum över det. Jag tror att det är bristen på egen låda som gjort Lucy deprimerad.. Intervention-times you crazy cat lady! ps. tror inte att man får lov att ha så här långa paranteser egentligen.), måla, ringa sångpedagog (!!!) och laga mat.

Och hur det är med mig? Hostig och snuvig fortfarande men räknar med att vara det i ett par veckor till för det är väl så höst-förkylningar brukar rulla? Annars tycker jag att livet är så sjukt spännande nu! Har massor av roliga framtidsidéer som jag nog ska lägga lite energi på att skriva ner idag och jag tror att en av de viktigaste faktorerna i lycka är att vara nöjd med sin tillvaro som den är men ändå att alltid ha något att se fram emot.




Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0