+++++

Det har hänt lite roliga grejer de senaste dagarna. Drejningen var för det första väldigt rolig - jag skapade en skitful ljushållare och började på en skål som nog inte kommer bli ful alls. Kanske till och med fin! Roligast var nog att se Jens i sitt esse! Charmade in sig totalt hos instruktören och hade massor av idéer. Jag fick för mig att han bara följde med för att göra mig glad (inte för att det hade varit så hemskt) men han tyckte ju också att det var riktigt kul så nu ser jag verkligen fram emot att få spendera tisdagskvällarna där. +

Roliggrej nr två är att jag har fått komma med i en kör! Nä, jag vet jag kanske inte snackar så mycket om att jag tycker om att sjunga men det är mest för att jag knappt sjungit sen gymnasiet och egentligen har tappat allt självförtroende i sången så därför pirrar det extra mycket i magen när jag tänker på att jag kommit med i Vegakören. Bara för att man inte kommer upp i de allra högsta tonerna så betyder inte det att man är en dålig sångerska... Det betyder kanske bara att du är en riktigt bra alt (dvs den låga stämman i en kör)! Att min kära vän Maria också är med i kören och att de har en resa inplanerad är extremt stora plus i kanten. ++

Nummer 3 är att jag spenderade gårkvällen på Krib Creol med goda vänner och gamla kollegor för att vinka av Moa som ska flytta till kallare breddgrader. Såklart tråkigt att hon ska flytta men så himla roligt att hon lyckades dra ihop så mycket härligt folk för middag och exotiska drinkar. Precis vad jag behövde och är det någonstans man ska mota bort höstångesten så är det på Krib Creol för stämningen på det stället liknar inget i Malmö. +++

Nu är det torsdag och jag har två jobbdagar av tre kvar att jobba denna vecka sen väntar en skön ledig helg. Får nog bli fyra plus på det då jag redan är på festhumör! ++++

Faktumet att vi inte har något hemma till frukost. -----



Moa och jag "när det begav sig"

Lycka till och ha det underbart!


Postat av: Moa

åh tack lilla snoffsan min kärleksmums :D

2011-11-01 @ 15:57:58
URL: http://mosens.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0