bo utomlands.

Jag har fått ett sånt himla sug på att åka utomlands. Inte för en vecka eller så utan mer prova bo någon annanstans. Där det är varmt och finns billiga drinkar. Där man får ett okej jobb så att man har råd med de billiga drinkarna/inte spenderar all sin tid åt de billiga drinkarna. Kanske Malaysia, Thailand, nått Spanien-land eller ja, något i den stilen. Varmt ska det vara i alla fall. Förstår att det är ganska naturligt att känna så nu när det börjar bli kallare men jag måste börja fundera på vad jag ska tänka för att inte låta såna här tankar ta över för jag har insett att det inte är rätt tid nu. Jag har ett jobb jag verkligen trivs jättebra med, Jens likaså (att åka utan honom känns otänkbart), kören jag precis kommit med i och mitt psyke hade nog inte klarat av en sådan omställning. Det passar inte att lämna allt nu. Men det gör inte att jag slutar avundas de som bara släpper allt och sticker och jag tröstar mig med att jag förhoppningsvis har ett bra tag kvar att leva så en dag ska jag ha en trevlig liten lägenhet i värmen med inte allt för långt till vattnet, trevligt folk, med en liten affär max 100 meter bort och ett par restauranger som serverar färsk fisk. En vacker dag!

Jag var ju i sydostasien i tre månader 2008. Känns ganska overkligt.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0