hemmafest gånger två.

Nu tänkte jag berätta lite om min helg för det har varit en riktig kalashelg!

I fredags bjöd Qusingen hem på inflyttningsfest men innan det så kom jag hem till en man som lagt flera timmar i köket och lagat hel lax med potatispuré och ajvar. Han är så duktig! Efter att vi ätit och gjort oss i ordning så gick vi till festen där det var den trevligaste stämningen på länge. Underbara människor, musik och givande samtal till sent på natten då vi valde att gå hem istället för hänga med ut och dansa vilket var ett övermysigt och bra val.

På lördagen hade vi extremt svårt att gå upp så man kom inte upp förrän det verkligen var dags att ta tag i sitt liv om man skulle bli klar inför lördagkvällens galej som skulle äga rum hos min kollega, Fredde, där det stod vin, dans och skratt på schemat och även denna hemmafest blev precis så härlig som jag hade hoppats på. Dock så började mina ögonlock få extremt svårt att kämpa emot gravitationen någon gång mellan tolv och ett och eftersom att min älskling kände likadant så blev det ingen utgång då heller utan det blev hem och somna på en minut.

Vet inte riktigt varför jag helt tappat sugen för att gå ut på det senaste men jag antar att det bara är att acceptera och njuta över alla pengar jag sparar och all bakfylla jag slipper så kommer säkert peppen tillbaka.

På söndagen så låg vi kvar i sängen jättelänge, tittade på serier och åt chips. Även om det nu är det bästa jag kan tänka mig att spendera söndagen åt så kände man ändå att det måste finnas en gräns för hur sunkig man får vara. Vid fyra gick vi upp, klädde på oss och begav oss till Green Mango där vi åt så stark mat att man blev helt yr i huvudet sen en längre promenad hem. Väl hemma kände vi oss så duktiga att man med gott samvete kunde ligga på soffan resten av kvällen och äta clementiner. Ska ju inte sticka under stolen med att man var rätt sliten..

bild lånade jag från Sandra!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0