keramik = win.

Oh, jag var så stolt över mig själv igår. Jag håller på att göra en skål på keramiken som man gör genom att lappa ihop olikt mönstrade lerlappar som jag kavlat ut och mönstrat själv. Det var hur trixigt som helst att få ihop dem snyggt och när det var en halvtimme kvar så kände jag att jag aldrig skulle bli klar och eftersom att jag började på den förra gången så kan man inte riktigt vänta en vecka till med remsorna då leran torkar. Men vet ni? Jag hann få ihop den! Jag var så stressad och orolig men jag klarade det! Ångrar att jag inte fotade den men jag ska tänka på att göra det nästa gång för det kan ju vara kul att se hur den ser ut nu innan den bränts och glaserats.

Roligast var känslan jag fick av att bli klar, hur jag svävade när jag städade undan och skuttade påvägen hem. Det var precis den känslan jag sökte när jag gick med i kursen och känner nu att det nog är det bästa jag gjort på länge. Längtar redan till nästa tisdag och ska fundera ut något riktigt roligt att börja på då.

bild härifrån.

 



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0