det här med obefogad deppighet och solsken.

Idag hatar jag inte alla! Så det är ju bra. Och igår var inte heller så tokigt egentligen med en bra dag på jobbet och sen sushi med mamma på Koi. Var uppe med tuppen idag för att ta mig iväg på jobb-möte och jag vet nu mer eller mindre allt om hur en kavaj är uppbyggd och varför du ska köpa TIGER och inget annat. Nä, jag skojade bara.. Det finns säkert andra som är okej. Men det här med kläder är en hel vetenskap och det är så himla roligt att kunna!

När det var avklarat och frukosten uppäten så tog jag på mig den varma stickade tröjan som jag traskat dit med och blev nästan direkt panikslagen när jag kom ut för fy bubblan vad varmt det kan bli på ett par timmar. Promenaden hem med musik i hörlurarna, solglasögon på och vetskapen om att jag har precis hela dagen framför mig sopade bort ganska mycket av höstångesten som annars är ganska påtaglig iår. Jag tycker att det är rätt mysigt med höst och lite mörker på kvällarna men min kropp håller aldrig med om det. Det är ju något med kemin i kroppen som inte stämmer hos mig som gör att jag har extremt svårt för att känna mig lycklig under en period på våren och en på hösten. Det är hemskt att känna sig så värdelös och nere när man inte har någon direkt anledning till det. 

Jag tror att det bästa man kan göra för att bota sånt här är att hålla sig aktiverad och göra grejer som man blir stolt över. Så idag tänker jag städa lägenheten ordentligt och sen komma ut och suga åt mig lite mer D-vitamin. Först lite av Jens pastasallad och mys med djuren.

Första dagen de var ute på gården. Numera är de utan rep och hoppar in och ut genom fönstret bäst de vill! Har inte ord för hur härligt det känns att kunna ge dem den friheten.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0