cupcakes och keramik.

Idag har jag gjort min debut i cupcakes-bakande! Det började egentligen med att jag, förra veckan, snackade om att gå en kurs i drejning och igår fick jag en jävla fart och kollade upp vad det fanns för något och imorse hade jag fått kontakt med vuxenskolan som håller kurser och vips var både jag och Jens inbokade på kvällskurs i keramik. Tänk så roligt! Ser framför mig alla skålar, muggar, fat och grejs vi ska göra under hösten! Hur som helst så fylldes jag av en sånt kreativitetssug att jag bara ville sätta igång med något och eftersom att jag skulle få finbesök i form av Maria på eftermiddagen så kändes bak helt naturligt. Eller ja, inte helt naturligt med tanke på att jag bakar 2-3 gånger om året men efter att ha klickat in på Heavenly Cupcake stod det helt klart att det var just cupcakes som skulle bakas.

Gud, vad stressigt det är att baka! Men det är ta mig tusan inte ofta jag kan hålla mig så fokuserad i två timmar som jag gjort idag och föreställ er lyckan när de reste sig i ugnen! Fullkomlig! Sen ska jag inte säga att det var lätt som en plätt att spritsa heller men det är definitivt ett nytt intresse som har väckts hos mig. Nu vill jag baka alla cupcakes i världen!

Här hittade jag receptet! Vi kan väl låtsas som att alla var såhär fina?

Ps. Jag fick väl godkänt av Maria!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0