crazy cat lady.

Imorse så hörde jag ett obekant jamande någonstans och förstod inte vad som pågick. Så märkte jag att det kom från trapphuset och öppnade dörren. Där stod en superfin norsk skogskatt och tittade på mig! Den hade kanske luktat katt från vår dörr och trott att den hörde hemma där och jag kände igen den från gården och vet att den inte bor i vårt trapphus så jag släppte in den och bar upp den så att inte mina katter skulle få spel. Så gosade jag med den lite och släppte ut den genom fönstret ut på gården. Den hoppade ut men vände och stod och tittade längtande mot fönstret en stund. Jag ångrade för en liten stund att jag inte kidnappat den men så tassade den iväg.

Det kändes overkligt då och nu, ett par timmar senare, känns det som att jag drömde det men jag kan inte sluta tänka på hur jag ska locka in den igen. Så fin den var.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0