jag och H2O

Det är ju så att under natten förbrukar man mycket vatten och att anledningen till att man är så trött på morgonen, även om man sovit ordentligt, ofta kan bero på att man har lite vätskebrist. Denna kunskap har gjort att jag varje morgon sveper i mig så mycket vatten som möjligt. Så att jag storknar! Nu är jag inte bombis på vad storknar betyder men det känns verkligen som det jag gör. Det beror på att jag är usel på att komma ihåg att dricka under dagarna. Vissa kvällar kan jag, med sprängande huvudvärk, komma på att jag inte druckit något på hela dagen. Därför tänker jag att om jag bara får i mig så mycket vatten som möjligt på morgonen så har jag i alla fall en god chans att börja bra och återfuktad.

Nu vet jag inte vilka volymer jag häller i mig. Jag räknar klunkar nämligen! 10 klunkar är bra men inte lika bra som 15. Får jag i mig 20 klunkar så mår jag väldigt illa men blir samtidigt imponerad och kan stå där i mina kräkkänslor och konstatera: "Återfuktad!" och sen känner jag mig mallig.




Postat av: christine

du är dum i huvudet, ville bara säga det. men jag säger det med kärlek!

2011-08-02 @ 21:15:23
URL: http://twitter.com/qusing

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0