Finmiddag och beach party.

Oj, vad sliten man kan vara idag. Denna helg beskrivs bäst som god mat, fest, sova, god mat, fest, sova! Vi har till exempel inte lämnat sängen än! Inte så att vi har sovit tills nu utan vi har bara ägnat oss åt min absoluta favoritsyssla - ligga i sängen och titta på bra TV-program, som typ något matlagningsprogram eller Mike&Molly, med en varm purrande katt på magen. En påse chips på det och vi har recept på ren lycka enligt mig!

I fredags var lite härliga människor här när jag kom hem. Jens hade gjort egen tomatsås, en fyllning och pastadeg. Resten klarade han inte utan mig, dvs kavla ut deg. Ha! Dåligt. Men en timme senare var vi klara i alla fall och han hade fått ihop sina spenat- och getostfyllda tortellinis som han kokte i tomatsåsen och det var så himla gott! Resten av kvällen var vin, sittdans och avslutades med en påse Ugnbakade-chips. Maria gjorde samma sak och vi konstaterade att det är de godaste chipsen i världen! Sen somnade jag och vägrade släppa in Jens som glömt sina nycklar för att jag tyckte att han väckte mig otrevligt genom att skrika på mig genom fönstret. Jag hade ingen lust att lyda någon som röt åt mig. Sa ju att jag har ett märkligt humör när jag är nyvaken! Stackarn kom in i alla fall, efter att han fått hoppa över staketet och hade tur med att dörren på innergården var öppen. Var åtminstone schysst nog att öppna dörren när han plingade på. "Hej älskling!"



Goda grytan!

Partymode ON

Attention whore som jag är så beslutade jag mig för att klä mig helt i rött när vi gick ut. Det fungerade bra! Fick massor av uppmärksamhet och fick dessutom hålla en hund som hade röd sele. Win! Lånade bilderna av Maria.

Lördagen gjorde vi ungefär samma som vi gjort idag men lyckades ta oss upp till klockan tre då vi faktiskt skulle på 50-årsfest (25*2) så det var bara att ta tag i sitt liv och göra sig klar, åka till Skurup, gå på förfest och sen ut mitt i ingenstans där festen ägde rum. Hade en helt fantastiskt kväll! Träffade lite folk jag inte sett på länge och en massa jag aldrig sett förut, åt jätte-jättegod grillbuffé och chokladmousse med både vit och mörk choklad (båda födelsedagspojkarna jobbar som kockar), fri bar hela natten och ett förbannat bra humör.


Strandklänning till beach partyt.

Och ja, kan man inte ha fest på stranden så får man ta stranden till festen!

Bordsherrar!

Min herre!



Nu trillade Lukas precis ner från sängen. Också dåligt! Men ja, det är kanske dags att gå upp!


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0