Lets call us the comeback! Again!

Nu har jag äntligen kommit fram till att jag saknar att blogga (igen). Tidigare har man liksom varit lite besatt av att få läsare och att skriva det ni vill läsa om men jag låg och tänkte på detta länge och väl igår och känner att nu ska jag börja blogga för min egen skull. Fånigt va? Att jag tänkte så innan? Riktigt ängsligt. Jag vill skriva om vad jag pysslar med om dagarna, mer om mat, om helgerna, vin, musik och annat sånt som jag tycker om. Det kommer att bli fler recept då både jag och min karl tycker jättemycket om att laga mat. Det kommer att bli osammanhängande funderingar och genomtänkta idéer.

kärlek på Roskilde



Anledningen till att jag blivit så sugen på det här nu är att jag precis börjat på nytt jobb (ska berätta om det!) där jag får lite mer tid att göra sånt jag tycker om. Har haft en period där jag egentligen inte gjort något annat än jobbat och det är ju rätt tröttsamt med såna bloggar som bara handlar om jobb, vad för tv-program man tittar på och vilken pizza man valde idag. Okej, det är kanske inte så vanligt med pizzabloggar. Men det får faktiskt någon annan starta!

kärlek på midsommar '11



Jag tänkte även göra en liten sammanfattning senare av allt som hänt sen jag slutade blogga, även det mest för min skull. För det roligaste med att blogga är egentligen att titta tillbaka och se hur man tänkte ett tag efter att man skrivit det. Saknar det! Saknar att dokumentera samtiden istället för att ständigt vara orolig för framtiden eller gräma mig över det som varit.

Ja, jag tänker lägga ut receptet på det här sen. Behärska er!


Utöver det vill jag byta design och skriva om allt jag tycker är fint och roligt. Så det blir rätt mycket om mig själv! Ja, du hörde! Det är min nya grej nu, att lägga ner självhatet och bli min egna bästa vän och är det någonstans jantelagen inte får råda så ska det vara här! Det är synd att min blogg är brun nu, eller hur? Varför ska det vara brunt? För att så många som möjligt tycker att den är fin? Superdumt! Det behövs mer färg i mitt liv!

Skitiga fötter och daquiri på Roskilde.



Sådär, det var my great comeback! Nu får vi ju hoppas att jag håller det denna gången. Måste vara skitdrygt för er som hängt kvar att jag är så seg. Så då startar vi bloggförsök nr... 5? Five's a charm!


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0