sommarsallad med hemmagjord pesto, potatissallad och halloumi.

Börjar dagen med att lägga ut ett litet recept! Velbekommen!

 

Hittade ett recept i ELLE-tidningen som skrek så mycket sommar att jag skuttade till lite när jag läste det. Har dock varit riktigt skeptisk till bär, eller frukt över huvudtaget, i maten men detta var jag bara tvungen att prova! Till den kände jag att det var dags att göra pesto igen så jag gjorde dubbel sats, köpte färdig potatissallad och blandade ihop det och inget kändes mer rätt än stekt halloumi!

Tomat- och jordgubbssallad med basilika och vitlök!

1/2 liter mogna jordgubbar
300 g cocktailtomater
ca 15 basilikablad
1-2 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
flingsalt och grovmalen svartpeppar

Dela jordgubbarna och tomaterna. Riv eller skär basilikabladen i mindre bitar och finhacka löken ordentligt. Sväng runt allt med olivolja och göttigast är att göra detta med fingrarna. Det mesta blir göttigare med fingrarna. Osnuskigt menat! Krydda sen med salt och svartpeppar.

Sen lade jag i babyspenat också, mest för att det är gott och för att trycka i lite mer nyttigheter. Inte för att det behövs egentligen för detta är redan en riktig vitaminbomb! Och dessutom löjligt god. Vi satt mest och sa "mmmm" hela måltiden. Haha!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0