Nyår år nittonhundratjugoelva.

Till nyår blev vi bjudna på fest av Sara och Gustav. Temat var 1920 så det blev ett virrvarr av tjusiga charlestondamer, överklass-herrar, Al Capone och flapper! Så himla härligt gäng!

Till förrätt fick vi skagenrulle med avocado, huvudrätt fick vi buffé med lax, oxfilé, potatissallad, foccaiabröd och massa annat gott, till efterrätt blev det en maffig fruktbuffé och till det serverades hemmagjorda snapsar som vi inte drack utan att först sjunga snapsvisor. Dans, skratt så att man fick ont i magen, filmcharader (en lek som jag faktiskt tycker är kul) och pussar på tolvslaget! Lyckligtvis så lyckades jag tjura till det ett par gånger också, såklart. Tur det för annars hade det ju blivit en helt perfekt afton och vem vill ha det? En fest utan drama låter inte som något för mig.


Såhär såg vi ut! Att det är suddigt är absolut meningen. Man vill ju ha känslan av "förr i tiden". Yes.




Allt var som det skulle, kvinnorna stod i köket och herrarna stod och samtalade om jakt och horor i vardagsrummet.


Värdinnan till vänster!


Min bordsdam. Vi var ju lagom malliga över våra tjusiga handskar!


Två älsklingsfavoriter!







Retard-dansa!


Reeedooo?


GOTT

NYTT

ÅR!

 

Tack för en fantastisk kväll!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0