matlagningsprogram.

Har blivit så himla förtjust i matlagningsprogram. Ja, kanske inte så märkligt då det onekligen går en våg av olika program där de tävlar i matlagning. Jag älskar hur inspirerad man blir och jag vill bara laga mat hela tiden. Masterchef är väl överlägset mest populärt och finns tydligen i över 20 länder nu. Häftigt! Roligast nu är att de sänder Masterchef USA på trean och på fyran så har de börjat sända Sveriges Mästerkock och det är himla roligt att jämföra mentalitet.

I USA presenterar sig majoriteten av deltagarna sig med "I have a dream and that is to be a world famous chef and I'm gonna win this thing!!!" och i Sverige så nöjer sig en av de mest duktiga deltagarna i programmet med att säga något i stil med "Jaa, jag hoppas ju på att det här ska gå vägen, att man kanske kan få någon praktikplats och jaa, i framtiden bli en riktigt bra kock!". Alltså kära vän! Du är 18 år, har precis imponerat skiten ur tre av Sveriges mest hyllade kockar och dessutom gjort det framför hela svenska folket. Tror inte att du ska behöva ora dig över om du ska få praktikplats.

Nu vill jag inte få det att låta som att jag är negativ, för det är jag inte. Bara jantelagen som i vanlig ordning gör mig lite förbannad. Jag älskade Sveriges Mästerkock!! Man blev så innerligt glad för de som lyckades, led med dem som det inte gick bra för och Per Morberg var ju bara helt underbar! Hybris i sitt esse! Oh, tillfället när tidigare nämnd 18-åring kom ut för att möta sin familj - STOLTHETEN i pappans ögon! Så fantastiskt och hjärtligt!

Nästa program jag hoppas att Sverige rippar är Ramsey's Cook-a-long. Tänk, så kul vi hade haft med det!






Postat av: christine

Men hey, har inte Tina haft något sånt cook-a-long? Googla!

2011-01-15 @ 09:22:29
URL: http://qusans.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Själv har jag nästan börjat tröttna lite på de där programmen, de är så många :P

2011-01-15 @ 13:14:19
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: sandra

jag svarar qu att jo det har hon!

2011-01-16 @ 20:50:58
URL: http://sandyinwonderland.blogg.se/
Postat av: Erika

Jaa! Nu när ni säger det! Detta ska kollas upp! Fast hade hellre sett Morberg i ett cook-a-long. "AA, jag vet!" hade han svarat om jag föreslog det.

2011-01-17 @ 17:30:27
URL: http://eurika.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0