En cellsam historia.

Det känns verkligen i hela kroppen hur förra veckans PMS-misär är över. Jag bara spritter av lycka idag! Så mycket att jag faktiskt får lite ångest. Varför? Alltså det är en jättemärklig grej som jag, och som jag vet att även många av mina fellow sisters, pysslar med. Lycka är lite läskigt.. Vad ska jag nu göra idag för att hålla det här uppe? Deppighet är enkelt, bara att inte göra ett skit på hela dagen så känner du samma på kvällen. Men lycka?

Jag ska lägga om mina matvanor! All-you-can-eat-dieten bör endast följas under julen. Eller ja, ett par veckor innan kan den börja, när man börjar dricka glögg, sen slutar man med den sisodär tre veckor efter. Typ som nu! Men börja inte tjafsa med dieter och sånt nu, för det kommer ändå bara göra att du går upp igen när du slutar. Vi snackar 3 mål om dagen och mindre B&J sen löser det sig. Lovar! Kanske lite motion också, men det är inte så farligt som det låter. Lovar...

Vad jag försöker säga är att man bör ha som mål att ha en kropp som man känner mår bra, vad man än väger. Och tänker man bara lite på såna grejer som att skippa överkonsumtion och röra lite på sig så är kroppen en helt sjukt duktig maskin som sköter dig alldeles på ett superbt vis. Jag vet, för jag läser om det och kroppen är helt amazing! Vad den kan! Jag brukar se mig själv som chef som har till uppgift att ge maskineriet de bästa möjliga förutsättningar för att sköta sitt jobb. Jag har varit en ganska usel chef rent generellt men tänkte försöka bättra mig!

Haha ungefär såhär ser jag min kropp fortfarande. Förstår ni nu varför jag tycker biomedicin är så kul?

Se till så att era barn tittar på det här!!

En Cellsam historia.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0