Avocado med keso.

Här är världens bästa och vanligaste tips, kan jag tänka mig i alla fall: Avocado med keso!

Nu ska jag berätta varför. Avocado kallas ibland för grönsakernas fisk, vilket i sig är skoj då avocado varken är en grönsak eller fisk. Det är en nöt. Fisk vet ni ju att det är så himla hälsosamt för dig med högt proteinvärde, höga mineralhalter men nog mest sitt fantastiska fettinnehåll. Innehåller massor av bra omättat fett och är mest känt för Omega-3-fettet som man inte kan få nog av. Eller? Nej, jag vet inte, man kan få för mycket av precis allt. Det sa han Måtta i alla fall. För er som inte vet varför Omega-3 så är det bra förebyggande mot diverse ruskiga sjukdomar som t.ex. Alzheimers och det är bevisat att det är kanon för din hjärnkapacitet och mot PMS. Där föll poletten ner va? Har slarvat lite med mitt Omega-3.

Nu har jag tappat bort mig lite känner jag, vad jag ville ha sagt var ju att avocado faktiskt också har många av de bra egenskaper som fisk har. Kanske inte lika mycket Omega-3 som en fet lax men de andra kanonfetterna har den gott om. Och har du då keso på också så som har massor av protein i sig och andra gottegrejer som kroppen gillar, - där har du ditt perfekta mellanmål! Speciellt om du har den keson med oliv- och fetaostsmak. Nomnom!

Säg till om ni hatar mina hälsotips. Jag älskar sånt här!



Postat av: christine

avocado + keso med ananans! Mmmmm!

2011-01-19 @ 13:50:56
URL: http://qusans.devote.se
Postat av: christine

självklart ska det stå ananas, jag vart lite ivrig!

2011-01-19 @ 13:51:39
URL: http://qusans.devote.se
Postat av: Erika

lätt att hetsa upp sig över ananas! ::

2011-01-19 @ 16:26:17
URL: http://eurika.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0