vintern suger musten ur mig.

Min morgon började med att jag inte alls ville upp, inte alls! Väl uppe så skulle jag sätta på kaffe men då får jag reda på att vi inte har någon mjölk hemma och det kändes som att världen rasade samman. Det vettigaste hade kanske varit att tänkta "Jaha, då går jag väl de där 100 metrarna till affären och köper mig lite mjölk" men nej, detta var alltså katastrof. Eller är! Hade det varit en solig sommardag hade det inte varit fullt lika motigt för då hade jag ju kunnat springa över i nattlinnet om jag förmått mig men det är bara det att nu vet jag att jag måste byta om och klä på mig upp över öronen för att inte frysa ihjäl. Det har nämligen snöat i natt och gör fortfarande det. My spirit is gone!

Har tyckt att folk som tjatar om vår och sommar har varit lite dryga, tänkt "Amen vadå, det kommer ju snart och det är inte lönt att gå och längta. Det lider du bara av." - Lite mer försökt njuta av nuet. Men det är fan slut på det nu. Här ska det gnällas! Jag vill ha tunna skor och lätta jackor, klänningar med bara ben, solglasögon, grillning i trädgården, parkfester, uteserveringar, festivaler och kanske till och med ett dopp vid bryggan. JAG VILL HA DET NU! Det är ta mig tusan inte mänskligt att man ska behöva leva såhär.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0