sommarens sista sång

Oj, vad snabbt tiden går. Nu är det sista dagen på augusti redan så sommaren tar slut imorgon! Nu har vi visserligen schizo-väder som aldrig förr så det skulle inte förvåna mig alls om det är badväder i oktober men jag hoppas nästan inte det! Nu är jag ganska sugen på tjocka strumpbyxor och fina boots. Har även lovat mig själv en fin ny höst/vinter-kappa och de flesta höstkollektioner jag sett hittills är fantastiska. Vi kommer att vara fina i vinter!!

Nåja, det var inte alls det jag tänkte snacka om. Satt knappt vid datorn på en hel vecka på grund av Malmöfestivalen! Det blev precis så som jag hade hoppats att det skulle bli med att jag jobbade, åt lunch på festivalen, jobbade och sen ut direkt och titta på konserter och var uppe lite för länge för att orka jobba dagen efter men det gick ändå. Okej, inte varje dag men de dagar jag inte var där var de dagarna då jag kvällen innan passerat gränsen över hur roligt man får ha för att vara människa dagen efter. Bäst var Miss Li som fick mig att ofrivilligt dansa hela konserten trots att jag var aptrött efter jobb, Orup från öltältet som vi trodde skulle vara Tingsek men hade kollat fel och det blev så jävla bra ändå, Maskinen med så galet mycket tagg att jag trodde jag skulle lyfta och Svenska Björnstammen trots att jag missade The Ark på kuppen då det var så sjukt mycket folk att det var omöjligt att se något eller att ta sig fram.

Dåligt av mig att vara sen men jag tror att det var meningen för på vägen till Svenska Björnstammen därifrån så hittade jag en gråtande 17-åring som hade blivit av med alla och hade slut på mobilpengar så jag hjälpte henne att få tag på sin pojkvän, tröstade henne och gav henne en cigg. Kanske känslan efter det som gjorde att Björnstammen var fantastiska!

Vinnare i mattävlingen får ändå bli langosen jag åt med mamma. Och då har jag ändå provat de flesta oköttiga rätterna som erbjöds där men langos är ju en stående festivalvinnare!

Nä, nu råkade jag precis trycka iväg allt det här och trodde att allt försvunnit så nu skiter jag i det innan det händer på riktigt. Eller det kommer inte hända för nu har jag sparat det men har ändå helt tappat sugen för att skriva efter den hjärtattacken. Plus att Greys Anatomy börjat och jag koker ägg + tvättar samtidigt. Förvirrande som det är!

Miss Li!

Taggar Orup!

Massor av folk!

Älskar att man, sen man blev vuxnare, inte längre vill stå längst fram på konserter utan gillar att stå lite längre bak där man har gott om plats. Men är ändå inte tillräckligt vuxna för att låta bli och dansa dvs: Massor av plats till dans! Ps. så vuxen tänker jag aldrig bli! Här på underbara Bob Hund!

Bilder lånade jag av Sandra och Qu!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0