sista helgen i juli.

Ah, jag gillar inte att det är måndag igen. Faktiskt inte för att man ska jobba idag efter ledig helg, för jag börjar inte förrän tolv idag, men problemet är att hela helgen smitit förbi utan att jag riktigt hann fånga den!

I fredags kom jag inte hem förrän halv nio och då hade Jens lagat jättegod bolognese som han pulat med i 5 timmar! Innan vi visste ordet av så var vi plötsligt väldigt sena till förfesten, där folk (en person) var för fulla för att hålla händerna i styr (en person) vilket fick mig att känna att det inte riktigt höll måttet och vi drog vidare till Golden som snopet nog blev slutdestination för kvällen då 100% av medlemmarna i vårt samboskap missbedömt hur mycket bag in box man kunde dricka. Ja, snopet!

På lördagen skulle vi egentligen till Ikea för jag skulle hjälpa en vän att välja ut tavlor till sin restaurang/bar som vi alltid hänger på så vi pallrade oss upp för att vara utanför restaurangen klockan 12. Men så kom han inte! Nu var det ju sån tur att vi inte alls hade lust att åka till Ikea på en lördag så vi hurrade lite, gick och hämtade W för att sen traska ner till matmarknaden som hölls i stan. URtrevligt! Köpte överkokta nudlar, en present till en kompis (som jag tyvärr ej kan berätta om då personen i fråga kanske läser det här), supergoda nektariner, engelsk cheddar, seranoskinka, torkad ramslök (jag vet, awesome!), surdegsbröd oooch... det var nog allt! Sen gick vi hem och spenderade lördagen åt min favoritsyssla i världen: ligga i sängen med ett styck katt på magen, film och massor av snask!

Söndagen såg ungefär ut som lördagen efter klockan 16. Det är söndagens fel att jag har måndagsångest. Den här veckan ska vi bestämt ha hälsovecka! Dvs: Inget snask och inget bag in box. Kan nog vara bra!


De största tomaterna jag sett. Jens köpte två såna och två kronärtskockar för 140 kronor. Madness!

Bakverk!

Jens är så svår att få stilla på bild men detta är i alla fall det ljuvliga lilla franska bageriet där vi köpte surdegsbröd och supergoda chokladdrömmar. Har ni sett så sött?

Den godaste nektarinen jag ätit!

Har man inget vardagsrum hemma så får man väl ha det i parken.

Jag sa till Jens att han inte fick fota så att det bara blev jag och hundra meter himmel ovanför mig. Så det blev en massa mark istället. Det är inte lätt att fotografera! Oh, i muggen har jag nypressad apelsinjuice. SÅ gott.

Ja, jag har märkt att allt blev "godaste" i detta inlägg. Det är positivt!


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0