att vara ledig är toppen!

Idag stannade jag i sängen tills klockan var tolv och då hade jag stickningar i benen så rastlös jag var. Då tog jag tag i mitt liv och gjorde en game plan: dammsuga, springa, duscha, måla och fixa mat. Det enda jag inte fixat än är de två sista punkterna och det var mest för att jag hamnade i sängen igen med Gossip Girl på TVn efter duschen. Ni vet ju hur gött det är att ligga i sängen nyduschad! Det vill säga att veckans dammsugning och motionsrunda är avklarad och jag är supernöjd!

Det är rätt lustigt med den saken.. Jens säger jätteofta att han tycker att vi ska dammsuga två gånger i veckan trots att båda två har jättesvårt för att orka med ens en gång i veckan. Det tycker jag är jättetramsigt för jag tycker att en gång i veckan är mer än nog för jag hatar verkligen dammsugning och tycker att det är befängt att tvinga sig på två gånger när man inte ens kan en gång. Sen när det gäller träningen är jag tvärtom! Då tycker jag inte alls att det är bra nog med en gång i veckan och har haft jättesvårt att känna mig nöjd med ens det lilla jag gör trots att jag vissa veckor inte rör på mig det minsta.

Så min nya strategi är att bara motionera en gång i veckan! Alltså att lura mig själv att jag vill ut mer om det blir mer än en gång i veckan. Det gäller att mindfucka sig själv!

Nåja, nu ska jag ta tag i sista punkten först för jag är jättehungrig sen får vi se om det blir några tavlor ikväll!

Nyduschad tjej! Ja, jag bor i denna skjorta hemma.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0