Ohly i SVTs utfrågning.

Ett tag satt vi och slet i håret och vrålade : ÄR DU HELT SERIÖS DIN JÄVLA PAJAS!? men nu skrattar jag gott åt Lars Ohlys (V) fiasko i SVT.

1. För ett jämnställt Sverige föreslår han att kvinnor ska använda bröstpump så att männen är föräldralediga lika mycket. Är det jämnställt? Ser inga män med pumpar på tudorna. Tycker inte heller att det är jämställdhet när staten ska bestämma hur föräldraledigheten ska delas. Jag förstår tanken, den är god. Men vill vi vara ett demokratiskt land och inte Sovjet så tycker jag att det är något regeringen ska ge blanka fan i. Löneskillnader borde kunna lösas på andra sätt.

2. Varför ljuger han i TV om att Rödgröna är överrens om allt utom en fråga när de rätt uppenbart inte är överrens om något vettigt alls?

3. Denna tabbe är ju visserligen ingen nyhet men varför, varför, varför skulle elitidrottare, nej inte ens dit sträcker vi oss utan endast fotbollsspelare, ha lägre skatter än någon annan i Sverige? Något är verkligen på tok när svenska läkarstudenter studerar i Danmark och jobbar i Norge. Höjda skatter är inte lösningen på det problemet. Det är dock ett utmärkt sätt att trappa upp problemet.

Speciellt om du är vänsterpartist, snälla kolla på utfrågningen och återkom sen till mig om du fortfarande tycker att det är en man att ha förtroende för. Jag är uppriktigt intresserad! Jag kan absolut hålla med om en del av röd/grönas värderingar men när det kommer till den här mannen så får jag en klump i magen och funderar redan på vad jag ska packa i väskan om han skulle vara med och styra Sverige om en månad.

Utfrågningen finns här.

Ikväll är det Maud Olofsson (C) , missa inte om du inte tänker rösta i blindo!

 

bild lånad på SvD. Länk här.


Postat av: Sara

Vilken tratt han är. Om en rödgrön regering vinner valet - kom och joina mig i Norge.

2010-09-07 @ 20:43:32
URL: http://aupairminneapolis.blogg.se/
Postat av: Sara

4. När han erkänner sig själv som kommunist, så tycker jag att det borde ringa en varningsklocka hos väljarna.

2010-09-07 @ 20:44:49
URL: http://aupairminneapolis.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja, fjärde punkten borde vara avgörande om inte annat! Jag kommer gärna och joinar dig i Norge i vilket fall som helst! Hör av mig till dig snart.

2010-09-07 @ 23:02:45
URL: http://eurika.blogg.se/
Postat av: maria

visst är han kanske en pajas emellanåt, men det finns det inom alla partier! (obsobsobs göran hägglund?!?!). för övrigt förstår jag inte vad som skulle vara så hemskt med att pappan är hemma med sitt barn. det hade lätt till jämställda löner och dessutom hade det varit positivt för män att vara lika nära sina barn som mammor är, och jag tror att det hade hjälpt män att få vårdnaden i vårdnadstvister osv.



fast detta visste du redan att jag tyckte. ville bara säga det.

<3

2010-09-17 @ 12:33:56
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0