biomedicinare.

Ni vet det där livsomvälvade jag inte berättade om för ett litet tag sedan? Det börjar imorgon! Jag ska börja skolan och har sagt upp mig från mitt jobb. Hur det känns? Hmm.. Hur ska det kännas? Nervöst? Ivrigt? Pirrigt? Läskigt? För jag är precis mellan det att jag sagt upp mig så jag jobbar fortfarande och skolan har inte kommit igång än så jag svävar nog mest runt i ett limbo av likgiltighet. Jag får nog ta och återkomma med lite känslor när jag har några helt enkelt! Jag ska läsa Biomedicinsk teknologi I på Malmö högskola - en kurs som jag kan läsa vidare på om jag trivs med det så att jag sen får en examen. Nu kanske du tänker: "Jahaja, det kunde jag tänka mig! Vad kul!". Isåfall: Tack! Du är nog den ende som tänker så. Majoriteten tänker "Va? Varför ska du läsa det du gillar väl inte biologi? Du gillar väl bara glass, vin och kläder?" Och jag tackar er också, trevligt att ni lägger märke till min känsla för smak.

Jag vet inte riktigt vad man blir när man är klar med detta förutom forskare och det låter dötråkigt men jag tror att man måste välja utbildning bara rakt av efter vad man är intresserad av och sen så dyker jobb upp efter det. Och biomedicin låter precis som något sådant. Tänk att lära sig precis hur kroppen funkar, hur sjukdomar funkar etc. Jag kanske slutar som läkare? Ingen vet! Framför allt inte jag men intressant ska det bli!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0