tiden har alltid varit min svurne fiende.

Gick inte alls och pluggade direkt utan fastnade för att kolla upp hur jag var för 4 år sen. Vad var det egentligen som var så mycket viktigare än kemi? Detta är tjusningen med internet! Letade upp vad jag lagt ut på bilddagboken för exakt fyra år sen och hittade denna bild.

 

Och funderar på vad jag hade sagt till henne. Skillnaden är inte stor, har fortfarande mörkt hår och snebena. Kanske inte känner att tiara är min grej längre direkt men största skillnaden ser man inte. Vad hade denna rebenschoppenbrutta gjort om hon visste vad som väntade de närmaste åren? Hon hade nog för det första haft väldigt svårt att förstå att någonting skulle kunna betyda mer och vara jobbigare än livet som en missförstådd tonåring. Är det inte så för alla?

Detta är bildtexten till 20/9 - 2006:

Shit, vad tiden går fort. Jag hinner inte med alls. och det är så fruktansvärt frustrerande.. Man tycker att det ska gå långsamt när det är jobbigt och tråkigt men nope, allt går fanimej fort.. jag blir så sjukt stressad. Jag vill inte gå ut gymnasiet! jag vill inte bestämma vad jag ska jobba med! jag vill inte vara ensam.. Fan ja, idag har varit riktigt, riktigt jobbigt.. Denna bilden är förresten ifrån i lördags (16:e) när anna hade stugfest. Vilket var riktigt kul, synd att det blev helt sjukt sen framåt småtimmarna när jag bestämde mig för att lämna festen för att åka på artonårsfest.. Har deffinitivt varit en av de sjukaste helgerna på länge.. inte på något positivt sätt.. och ändå är det redan onsdag, snart är det fredag igen.. SÅ JÄVLA OBEHAGLIGT! KAN DET INTE BARA STANNA UPP FÖR EN LITEN STUND?!

Jag känner mig sentimental idag.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0