ett helt land i förvirring.

Undrar hur Sverige ser ut utifrån just nu? Hörde att någon i Frankrike påstår att det är slutet på en epok i Sverige och att de då syftar på demokratin. Demonstranter som gjort sig kända som folkets röst och demokratins främste kämpar är nu de som protesterar mest högljutt åt just demokratin och jag kan inte ens bestämma mig på vilken sida jag står. Jag tycker också att folket ska göra sin röst hörd - Att vi visar utåt att minst 90% av befolkningen INTE tycker så. Jag tycker att SD ska frysas ut och mobbas så att de sen inte har mer idiotiska saker att säga utan istället sitter och gnyr försiktigt när jag än en gång höjer handflatan. Men det är ju JAG! Sånt jag skriver här och som gurglar upp ur strupen allt som oftast som jag i grund och botten inte håller med om. Jag har alltid känt mig så stolt över att bo i ett land där vi värnat så om mänskliga rättigheter så som yttrandefrihet, trosfrihet, pressfrihet osv men så är det ju inte längre. Det är ingen som värnar om det. Det är så pinsamt att vi har ett parti i riksdagen som är främlingsfientliga, det är pinsamt att det är detta parti som värnar mest om yttrandefriheten av alla partier i riksdagen just nu och det som käns pinsammast är att ingen verkar veta vad de sysslar med.

Jag vill ta avstånd och inte tycka något längre för jag håller inte med någon. Jag vill bli en sån som inte hänger med i någonting utan går runt i min egen bubbla av lyckligt oventande och ha det bra och jag förbannar min stora käft som aldrig kommer låta mig leva så.

Ah vet ni vad är det inte bättre att jag bara listar upp allt jag är irriterad på sen så ska jag sluta tjata om detta en gång för alla, kanske.

Saker jag skäms över i Sverige:
- SD
- Ipred
- Lars Ohly
- Kissie
- Utförsäkringar på sjuka människor
- AFA-demonstranter
- Kollektivtrafikens höga priser
- Idol
- De som varken utbildar sig eller skaffar jobb och vill ha massa pengar ändå.
-

Äsch nu kommer jag inte på mer och jag kan faktiskt inte spendera hela dagen åt att sitta här och vara bitter. Känner att jag fått det mesta ur mig nu, tack för att ni lyssnade!


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0