La Roche, Big Bowl och 100-års.

Måste ju skriva om en av de mest minnesvärda helger på längelänge! Fredagen började med att Maria kom hem och åt frukost med mig och brainstormade lite med mig ang vårt lilla framtida projekt. Blev inte så himla mycket brainstormning utan mer prat om en massa annat och rätt som det var så var vi ute på stan och gick igenom affär efter affär. Måste vara den bästa Fredagsnöjet innan kvällen kommer! Åtskilliga pengalappar senare så fick vi bege oss hemåt för att börja göra oss iordning inför kvällen.

Ett par timmar senare så snavade jag över Lilla Torg och förbannade kombinationen höga klackar + kullersten, påväg mot La Roche där jag skulle möta upp gamla kollegor för att fira av Jennicas födelsedag. Tapas är lätt min restaurangfavorit! Åt pilgrimsmusslor, råstekt tonfisk, vitlöksstekta champinjoner och delikata ostar som passade alldeles utmärkt med det utsökta rödvinet. Ja, det kan tänkas att det låter lite förnämt att skriva på det viset men det är på det viset jag vill minnas det! Det var förnämt!

Runt halv tio fick jag betala min nota och springa vidare mot närmaste taxi som körde mig till värnhem där jag mötte upp mitt helt underbara gäng för att bowla och innan jag visste ordet av var allt vad hette förnämt som bortblåst och kannor öl beställdes in samtidigt som vi sittdansade, sjöng med i låtarna och spelade urusel bowling (ps. jag vann!). Stämningen var helt sanslös och vi hade så extremt roligt under den där timmen att när den var slut så var jag också det och åkte hem till min hjälte och avslutade kvällen i en varm famn.

Lördagen spenderades härligt supersunkigt med toast till frukost och filmtittande i den där famnen jag pratar så gott om. Min bror kom även på besök och fixade vår lampa och hängde med i mysfilmtittandet lite innan det var dags att vara i festblåsan igen och sitta i bilen påväg mot landet. Erikslundsbrygdegård var destinationen och ni hör ju själva hur mycket ute på landet vi befann oss. Det var ingenting som märktes av när man kom in i lokalen och alla gästerna hade anlänt för alla hade klätt upp sig från topp till tå. Det var 100års-fest som nalkades, eller 25x4 för er som inte förstår att jag inte hade varit lika exalterad över en faktisk 100års-fest, eller 100 års fest för den delen, shit vad länge och jobbigt! Jag var i alla fall +1:a så jag kände inte så många, men eftersom att de flesta som hälsade på min sambo sa något i stil med "JENS din sjuuuge jääävel" så kände jag ingen direkt press på mig.

Tre rätter, flera glas vin, ett par snapsar och fruktansvärt mycket dans senare så åkte vi hem. Helt utpumpade och lite överrumplade över att klockan blivit tre så snabbt.

NU: Bildregn! Bilder har jag tjyvat från olika håll då jag själv jämt glömmer fota.


La Roche med födelsedagsbarnet. Kul att vara på bild bredvid henne lixx.



Big Bowl! Mästaren.


De här två bilderna beskriver känslan ganska bra.

EH STILIGA?!

Min bordsdam Caroline! Så synd att jag inte har fler bilder från festen men ni får väl föreställa er själva hur fint det var helt enkelt.

Och ja, Söndagen vet ni redan - Pannkaksgräddande och somnade klockan fem på eftermiddagen sen sömn i 15 timmar. Jag förstår varför!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0