enkelt fiskrecept!

Är ensam hemma ikväll och då passar jag på att laga fisk då jag än så länge är ensam i hushållet med att äta det. Tänkte dela med mig av receptet:

Du behöver:
* 1 pkt Torskfiléer
* 2 dl Matlagningsgrädde
* Salt
* Timjan
* Svartpeppar
* Cayennepeppar
* Potatisar
* Ärtor

1. Se till att fisken blir tinad ordentligt. Lägg filéerna i en plastpåse och lägg ner i en skål vatten eller något sånt. Micra inte! Det blir inte så bra, förutom om du är riktigt hungrig och bara vill bli klar direkt. Men skyll dig själv!
2. Sätt ugnen på 200 grader Celcius.
3. Koka upp saltat vatten. Mycket salt!
4. Skala precis så många potatisar som du tror att du behöver.
5. Lägg i dem i det kokande vattnet. Hade kanske räckt om jag skrev "koka potatisen" men det skadar väl inte att vara lite extra pedagogisk. Koker gör det när det bubblar i vattnet.
6. Nu borde väl fisken vara färdigtinad! Lägg dem i en ugnsfast form och krydda med samtliga kryddor. Tänk på att du snart ska ha grädde på sen så se till att inte snåla på kryddorna.
7. Häll på all grädde, det är inget att spara på.
8. In i ugnen!



9. Låt vara inne lagom tills potatisarna är klara och kanterna på fisken är lite gyllene. Kanske 10-15 minuter.



Mmm!

Glömde du också ärtorna?
Ingen fara! Lägg så många ärtor du vill ha i en skål eller kopp vatten och kör i micron typ en minut eller två.



Sådärja!


Såhär brukar jag minsann göra. Mosa potatisen och häll över rejält med grädde, såssy!

Åt nu undertiden jag skrev och kan ju komma med recension direkt också. Kanongott! Inte det godaste jag ätit kanske men det är lätt som en plätt om du inte har tid eller lust för något avancerat utan bara vill få i dig en ordentlig måltid. Fisk behöver mycket salt och jag också så det kan du knappt få nog av och sen är dragon godare än timjan på men nu hade jag ju inte det. Det är inte fel med riktig grädde istället heller men man tager vad man haver!

Velbekommen!


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0