jag går inte längre sönder när jag ser dig.

Nu känns det verkligen som att tiden satt sig på turbomegaspeed utan förvarning och plötsligt har man låtit halva Maj gå utan att man helt hinner fatta att det är Maj. Har inte direkt reflekterat över att det är så jävla kallt men jag inser ju nu att vi är mitten av månaden som blommar mest enligt sången. Inte fan blommar det mest här inte? Lite blommar det ju men inte mest väl?

Hur som helst! Kom nyligen hem från min sista jobbdag den här veckan. Imorgon åker jag ju till Stockholm vilket ska bli så himla skönt så att det knappt är sant. Till min stora lycka fick jag med mig min man också så jag ser verkligen fram emot det här. Få umgås med mina favvisar, gå på gröna lund, äta på någon fin restaurang, shoppa, strosa och dricka vin. Med betoning på strosa. Precis som när jag pratar och spärrar upp ögonen lite när jag säger det. Strooosaa. Två a:n för jag säger det skånska.

Läste förresten i Metron idag när de grillade Lars Ohly. Vilken jävla pajas vars dubbelmoral tycks fräta sönder hjärnan. Hur i hela friden kan man ha som ståndpunkt att privatisering ska bort när han är en av dem som utnyttjar privatiseringen mest? Och hur kan man ha rättvisa som starkaste slagord och sen samtidigt tycka att löneavtalen borde vara lite anpassade för elitidrottare så att vi kan ha kvar vår idrottselit - för ingen kommer vilja bli det om man inte får pengarna. JASÅDU? Vem kommer bli läkare utan pengarna? Vem kommer vilja bli advokat utan pengarna? Vem kommer vilja jobba heltid eller ens jobba överhuvudtaget om det inte var för pengarna? Urh, naivt är det.




Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0