indiedöden.

Har insett en sorglig sak med mig som ni säkert också insett när ni tittar på den där lilla lådan till höger i bloggen från lastfm. Anledningen till att där inte är någon trevlig spelningslista är mest för att jag sitter på Jens dator och inte har installerat lastfm på den än och anledningen till det är för att skäms lite. Gjorde precis en lista som jag lyssnar på med bland annat Telephone, Stereo love och det här nya danska stjärnskottet Rasmus Seebach. Spekulerar lite kring varför han gör en låt som heter Natteravn då Natteravn är motsvarigheten till svenska nattvandrare och jag vet inte riktigt varför han vill vara en vuxen som går runt och håller pli på ungdomar men har en annan teori om att han menar nattvandrare rent bokstavligt och om det är så vill jag också vara en natteravn.

Vad jag ville komma fram till är att jag inte är så jävla indie längre. Det är lite tråkigt. Eller nej, det är inte lite tråkigt utan det är helt förfärligt. Vet inte om det betyder att jag blivit tråkig eller om det är att jag blivit lite mer rave och borde ha på mig lite kortare kjol, lite mer smink och hänga lite mer på Etage och Slagthuset. Kanske till och med båten? Jag vet inte, det är minst lika förvirrande för mig som det är för er.

Annars har jag två arbetsdagar till innan det är dags för en semestervecka som kommer vara proppfylld av fylla och saker man undrar varför man gjorde i efterhand! Siesta's coming up!


Postat av: maria

siesta är indie! eller, det var indie i alla fall. det återstår att se hur detta året artar sig, och jag räknar med att du kommer hålla mig uppdaterad!!

2010-05-22 @ 08:56:26
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0