det enda som är normalt är egentligen att vara onormal.

Nu har det gått en timme och jag har inte rört mig ur fläcken förutom när jag hämtat mer kaffe. Till min stora förtret så har jag börjat bli trött i alla fall men det är lite försent för att lägga sig igen nu. Varför jag sitter och blir trött efter 4 koppar kaffe är ett mysterium och lite ledsamt. Känns tråkigt att jag ska vara trött.

Blev förresten osäker på om det var mitt förtret eller min förtret och googlade det. Det visade sig att ingen riktigt vet. Rent språkligt korrekt så ska det vara min fötret men majoriteten säger mitt. Och när majoriteten gör en sak så är det ju det som är rätt. Det är ju så normalt definieras - något som majoriteten gör eller är. Och det som är normalt är rätt! Jag både hatar och älskar ordet normalt. Försökte sätta ord på varför men kom ingenstans på tio minuter så jag nöjer mig med att bara konstatera det. Jävla ord.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0