somliga vill ut och resa, somliga vill...

Idag är jag ledig och det tackar vi för. Vi vet ju redan vad jag sysslar med om mornarna när jag är ledig. Minst fyra koppar kaffe och så ska det plöjas igenom åtskilliga bloggar som jag inte hunnit med på sistone samtidigt som jag äter frukost. Nu råkar det vara så att det, till min stora glädje, är dåligt väder idag så det finns inget som skulle få mig att byta om till annat än pyjamasbyxor och, gud hjälpa mig, ta på mig bh. Istället brer jag mackor. Philadelphia (paprika och lök är min favo), keso (eller cottage cheese för Jens tyckte inte att det spelade någon roll vilket märke det är och det gör det ju faktiskt inte heller) och jaaa två olika sorters ost på ska det visst det vara, det är ju inte Lördag i alla fall! Då hade jag haft en skiva prästost också. Så toppar vi med lite pesto och kanske någon grönsak om där finns. Mmmm! Ägg har jag också, fast som jag bara äter rätt upp och ner med lite salt samt färska björnbär. Inte på ägget, för sig själv. Tänk så långa inlägg man kan skriva endast om sin frukost. Inte alla som kan och/eller vill göra det!

Det var inte ens det jag ville prata om för jag ville egentligen bara precis säga att om du, precis som jag, drabbats av för tidig och helt obefogad mammalängtan... Ja, jag har pratat om den förr - den där ettriga känslan av avund varje gång man ser en putande mage eller värmen runt naveln när man ser en pappa leka med sin 3-åring, ni vet den helt störda känslan som man egentligen inte pratar om? I alla fall om du också har den så gå in på Katrin Zytomierskas blogg för hon har nyligen blivit mamma och skriver precis som det är, även de mörka sidorna. Tog mig friheten att kopiera in filmen som fick mig att sitta och gråta så att jag verkligen tjöt. Fast det är väl inte någon större bedrift egentligen, med tanke på förra inlägget. Sån är jag!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0