hello, i'm neurotic.

Den här veckan har alltså inte börjat bra någonstans! Det finns liksom ingen spärr till mitt dåliga humör och uppförande. Eller jo, det är klart att det finns för om jag inte hade satt stopp igår så hade jag gått och stampat, gråtit och burit mig åt som aldrig förr. Men det förstår ju även jag att man inte kan göra i en butik och jag förstår också hur frustrerande det hade varit för alla andra att ha en som gått och vrålat som en 5-åring som inte fick som den ville när vi har jättemycket att göra. Tro mig, vi har nog av de där 5-åringarna på avdelningen ändå. Det är nog därför jag passar så bra på min avdelning, så att jag varje dag kan leka lite med människor med samma mentala kapacitet som jag har då och då så att jag får avreagera mig lite.

En vis person jag pratar med ibland sa till mig att mina sådana fasoner nog kan vara ett resultat av att jag växte upp lite för fort och inte fick leva ut barnsligheten helt och därför spelar ut den ibland när jag är t.ex. full, extremt trött eller andra tillfällen då man släpper kontrollen lite. Fast sen undrar jag vad det är för barnslighet jag inte levde ut när jag lekte häst på rasterna enda till 5:an då andra gått vidare till ballare grejer som... fotboll. Och sista gången (sista gången har egentligen inte hänt än) jag lekte med Barbie var när jag var 12. Det är sant! Fast omständigheterna var lite annorlunda då jämfört med när jag var 7. Plötsligt var oskyldiga Barbie en mycket, mycket snuskig liten flicka och Ken en mycket, mycket stygg ung man. En var lesbisk också! En produkt av att jag råkade klippa av för mycket hår så att hon fick, ja, ingenting alls kvar. Då blev man lesbisk. Fast så tror jag inte att det är längre.

Efter att ha sammanfattat lite här så känner jag mig lite lugnare. Jag har inte blivit störd på senaste tiden, jag har ju varit störd under en väldigt lång tid! Det gör mig faktiskt lugn. Det har hänt så mycket på sistone som vem som helst hade blivit helt ding i huvudet av men inte för mig, jag var ju redan ding. Nu ska jag försöka vända den här dagen till något bra!

Bilden som beskriver mitt liv senste året. Ungefär.



Nästa vecka har jag semester! Och sen ska jag på ett roligt jobbrelaterat uppdrag! Mer om det en annan dag för detta blev ju en lång fundering, ha en fin dag mina vänner!


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0