bikiniångesten är äntligen här!

Ah, gjorde den stora kalkonen och gick in och provade bikini direkt efter jobbet. Har bestämt mig för att inte köpa någon direkt matchande bikini-set utan istället köpa flera olika trosor med olika toppar så kan man matcha hej vilt vilken dag som helst. Eller det trodde jag i alla fall för när jag gick in på HM skulle jag egentligen bara byta en trasig mascara men kände att ja, jävlar, idag känner jag mig snygg så då ska jag prova badkläder. Men tji fick jag för väl inne i provrummet kände jag mig så enorm och vanbildad att jag ville krypa ihop i hörnet, gärna i fosterställning. Så tycker vissa att jag inte har något att skämmas över och jag håller väl egentligen med men jag tycker minsann att man kan få ha bikiniångest hur man än ser ut. Det hör ju till sommaren att fälla några tårar framför spegeln, i alla fall ett par år till innan jag mognar helt och tycker att jag är bra som jag är.

Jag fick efter många om och men med mig ett par svarta bikinitrosor, för det är ju en bra början, och väl framme i kassan när jag informerade kassörskan om att de minsann hade sålt en trasig mascara till mig så utbrast hon "Ojsan, det var ju verkligen inte bra! Men du! Du har ju inte tagit av säkerhetslappen! *ritsch*! Sådärja nu funkar den! 'Pull here' står det ju!" (Ja, hon lät så enerverande glad) och jag kände att det var den absolut sämsta spontana shoppingturen jag någonsin varit med om.

Ps. Jag ska börja träna.

Ps2. En normal kvinnokropp är faktiskt det vackraste jag vet och med normal menar jag allt som inte är extrem övervikt eller extrem undervikt.

Från Dove's reklam för ett par år sedan. Överhärlig!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0