jag hatar tåg.

Då har jag precis avklarat en dusch efter en lååång lång dag på jobbet. Det känns typ som att det hade kvittat hur det gått på jobbet för jag fick en sån usel start att det hade ändå känts som bajs. Gick tidigt till bussen för jag hade tänkt hinna med ett tåg tidigare ifall det skulle vara förseningar.

Står och väntar tio minuter, ingen buss. 20 minuter sen kommer bussen och jag hinner lagom till centralen så att jag ser tåget rulla iväg. Helt okej, tänker jag, är det här tåget i tid så kommer det andra säkert också vara det så att jag inte blir försenad. Fast det är ju klart att det är det! Tio minuter till och med, än så länge har jag väntat i 40 minuter men kommer förhoppningsvis ändå vara precis i tid.

Sätter mig på tåget och lyssnar på musik, känner mig relativt lugn men har ändå en bitande känsla av att något är fel efter kastrup. Mycket riktigt ser jag att vi, efter en liten stund, rullar rakt förbi min hållplats och då förstår jag varför det tog sån tid på Kastrup. Det var ju för att de informerade alla om att de, pågrund av förseningen, åker direkt till Centralstationen. Och jag är för dum för att förstå att viktig information kan komma i högtalarna så jag lyssnar vidare på min dumma musik.

Tio minuter senare är jag på Centralstationen och ytterligare tio minuter efter det sitter jag på ett tåg raka vägen tillbaka. På något mirakulöst sätt så är jag inte mer än 20 minuter sen men tji fick jag för att försöka vara i god tid!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0