jag har babylonsjukan.

Jag är schizofren. För ett par veckor sen kände jag mig så jävla säker på allt och sådär, sansad liksom. Gick och sa till folk att "Nej, ni behöver inte oroa er, jag är sansad nu. Ska uppföra mig". Nu är det tvärtom, inte så att jag tänker börja gå och bära mig åt på något vis, men jag har noll koll. Känner mig som en femtonåring som inte känner sig själv alls. Var dig själv. Hur är jag? Jag var så säker på att jag ville läsa mäklarlinjen och plötsligt vill jag absolut inte det. Sen ville jag resa igen och börjar planera och kolla runt, tänkte till och med lägga undan hälften av min lön varje månad. Nu vill jag spendera precis alla mina pengar på kläder och sån skit. Alltså verkligen! Spendera! Och gör det också fast inser att jag säkert kommer ändra mig igen om ett par veckor men då lär jag redan ha lagt åtskilliga tusenlappar på sådant jag inte behöver. Snart vill jag säkert bli författare igen och så börjar vi om från när jag var 12 med advokatdrömmar. Vad ska det bli av mig?

Nej, jag är inte schizofren. Jag är bara en helt vanlig 16-åring som råkar bo i en 20-årings kropp.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0