blondinerika?

Godmorgon! Kan man säga trots att jag faktiskt varit uppe i mer än tre timmar. Ja, det är ju lite tokigt att gå upp så tidigt när man äntligen har en ledig dag men du hade också velat vakna om det först var en övermysig katt som väckte dig bara genom att sträcka på sig lite eftersom att han sovit med dig hela natten och sen en pappa som kom in och berättade att det fanns varma frukostbullar och nybryggt kaffe där nere. Sen var jag illa tvungen också då jag hade tid hos frisören klockan 9. Vägrar lämna mitt hår i någon Malmöfrisörs händer en gång till efter senaste pärsen så det får bli min kära Tomelillafrisör som får mitt förtroende. Nu skulle det nämligen blonderas.

Det låter brutalt, de jag sagt det till har rent av rynkat på näsan och sagt att jag passar i brunt och nu var det ju inte så att jag skulle blondera mig i den bemärkelsen utan jag skulle mer vilja kalla det ett vårlyft. Från den dassiga mörka vinterfärgen till att solstrålarna lekt lite med mina toppar, men så struntade jag bara i att vänta på den där solen för den känns så långt borta så jag fick det gjort i stället.

Jag är väldigt nöjd, känns fräscht. Överväger om jag inte ska bli mer blond mot sommaren rent av. Vem vet?

Men nu ska jag sätta mig och läsa i en timme för att sen bege mig ut till golfrestaurangen med min far. Lunch ska det bli och en svårslagen sådan, som det brukar vara där. Funderade på att hitta på något skämt när jag skrev svårslagen som skulle relatera till golf för man slår ju slag där. Men jag kom inte på något.



Okej, så stor skillnad blev det ju kanske inte men det är känslan som gör det, känslan.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0