makeup studio, masala och en liten tur på stan.

Har jag sagt att jag älskar lediga dagar? Speciellt när man inte bara sitter hemma utan faktiskt gör något. Klockan var ställd på åtta och jag vaknade tio i nio vilket inte hade varit hela världen en annan ledig dag men just den här dagen skulle jag vara på makeup studio halv tio då min vän Jessica utbildar sig till makeup-artist och behövde mitt fejs för att öva på. Så som ni förstår så fick jag eld i baken och duschade rekordsnabbt, klädde på mig och ringde taxi med en macka i handen. Det enda tokiga med det är att det verkligen inte GÅR att beställa taxi när man har macka i hela munnen, helt omöjligt. Du måste spotta och får tuggad macka i handen som du ändå måste äta för du är ju hungrig.

Hur som helst, en halvtimme efter att jag gått upp satt jag i studion. Något jag själv är mycket imponerad av. Sminkningen var hur trevlig som helst och Jessica kommer att bli en fantastisk makeup-artist! 3 timmar senare mötte jag upp en annan vän för lunch på Masala, alltid lika förträfflig mat.

Nu har jag precis kommit hem från lite shopping och har druckit dagens första kopp kaffe så nu väntar jag bara på att huvudvärken ska försvinna och sen ska jag minnsan städa. Idag ska jag fantamej göra det, inga fler ursäkter nu!


Såhär blev jag sminkad! Fråga mig inte varför jag valde att ta bild när jag inte fått på mascara och läppglans än för nu blev jag ju bara helt sjukt ful. Men vem är inte ful i 60 watts ljus?




Andra sminkningen fick vi välja färger själv så det blev lite mildare och brunt som jag tyckte blev hemskt fint. Så jag köpte en Burberry-halsduk som matchade både ögon och läppar! Och har på den inomhus!
Note to self: Sminka dig inte i rosa, helt enkelt.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0