solen i ögonen.


Gå upp tidigt, äta en trevlig frukost, cykla till jobbet för att man jobbar i Malmö idag, börja jobba och jobba sig fördärvad i nio timmar (lyckas till och med stäcka benet så att man inte kan böja sig utan att se ut som att man utövar avancerade yogaövningar), sluta och känna sig så duktig att man nästan kan flyga, cykla till sin pojkes jobb för att möta upp för att sen tillsammans promenera till möllan där man sätter sig på en solig uteservering och först äter vitlöksbröd med pesto och mozzarella med tomat och sen en ljuvlig pasta till ett glas vin, promenera tillsammans till Debaser, möta en gemensam vän på vägen som gör oss sällskap för en drink på deras uteservering, bli skjutsad hem på pakethållaren, lägga sig direkt trots att klockan bara är halv tio, äta choklad och titta på Community kombinerad med en massa pussar och fina ord.

Sådär kan man göra om man vill ha en alldeles förträfflig dag och om man vill skriva världens kanske längsta mening.

Nu blir det ett avsnitt till innan det är dags att sova i armarna på den som gör mina dagar så himla bra.

från förra året, en annan solig vårdag.

 


Postat av: maria

det är så förbaskat fuskit allt det där. (men jag är inte missunnsam utan du förtjänar verkligen allt det där och du är värd hela planeten och lite till men du kan få skicka lite sol och kärlek i ett brev till mig, tack, saknar dig)

2010-04-15 @ 17:20:01
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0