young girl, don't cry.

Läste någonstans att enligt studier så är det stor skillnad på hur kvinnor och män hanterar sorg och depressioner. Alltså rent generellt, nu säger jag inte att jag tror att det alltid är så, men jag tycker nog att det delvis stämmer. Det är faktiskt ganska hemskt och jag misstänker att det riktas mot ungdomar mest. Studien visar alltså att pojkar/män blir ofta aggressiva när de mår dåligt och vill skada andra medans flickor/kvinnor vänder inåt och skadar sig själv.

Kan ge många exempel på när jag tycker det stämmer men vill helst inte hänga ut några kompisar på det viset men har däremot kommit på en sak som vi tjejer kan göra i alla fall för att låta bli att bli självdestruktiva när vi mår dåligt och som jag tänker fortsätta med. Träna!

Va? Vad sa du? Du är ett cp, du tränar ju aldrig så hur kan du säga så?!

Men jo! Var ute och sprang idag (7 km, så sjukt! har jag inte gjort typ sen högstadiet) och det var så jävla jobbigt och gjorde ont i lungorna och hela kroppen. Men samtidigt så kändes det precis som att ångestklumpen inte fick plats längre för mina lungor och mitt hjärta tog så mycket plats i bröstet. Såfort jag blev arg eller kände ångesten krypa på så spände jag bara varenda muskel och sprang hårdare och när man springer hårt så känner man sig så genomstark. Alltså: Att springa och träna hårt är det enda sättet att vara självdestruktiv utan att skada sig själv, du mår i själva verket bara bättre av det!

Alltså jag är så jävla briljant!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0