the glory days.

Härom dagen så såg jag en farbror på en sparkcykel här mitt i stan, eller så var det en ful tant, svårt att säga. Tyckte i alla fall att det var en väldigt fin syn och det fick mig att tänka på när sparkcyklar var så himla populärt för sisodär 10 år sen, såna silvriga små saker. Jag fick aldrig någon sådan, fick sällan såna "flugor" som t.ex buffaloskor. Såna fick jag inte heller! Något som grämde mig mycket en väldigt kort tid för den flugan flög ju förbi lika snabbt som den kom och tur var väl det. Sen var det bara Smedstorpsfjortisar som fortsatte med trenden men det kan ju inte de rå för.

Sen tänkte jag vidare på de där flugorna och kom att tänka på allt knasigt som var inne när jag var yngre som man följde slaviskt för att passa in. Stringtrosor var en sån sak. Jag blir ganska äcklad när jag tänker tillbaka på våra otrevliga nalle puh-stringisar i alla dess färger. Man hade det alltid och jag lurade till och med mig själv att jag tyckte att det var bekvämt men det handlade ju inte om bekvämlighet, det handlade ju om att springan vant sig och accepterade misshandeln. Och sen var det det här modet med låg midja på byxorna! Vem kom på det? Svara! Det var nämligen inte snyggt på mig med mitt babyspäck men det var det ingen som hade hjärta att säga.

Det är när man tänker på sånt här som man tackar gudarna att man är över tonåren. Babyspäck kallas numera för "love handels" och uppskattas med rätt klädsel och min springa har förlåtit mig för länge sen efter mycket fjäsk med stora bomullstrosor.

Och så här såg jag ut när jag var tretton: Inget att skryta om...



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0