sagan om min långa söndag.

Igår så satt inte jag vid datorn överhuvudtaget för det hade jag minsann inte tid med! Det blev inget Inkonst för mig trots att jag hade sett fram emot det så mycket, jag tog mitt förnuft till fånga istället och gick hem för att sova och tur var väl det för jag skulle upp i ottan och ta tåget mot Skurup där jag skulle bli hämtad av mina föräldrar. Igår var det ju nämligen dags för AG-familjegolf (AG var namnet på min morfars charkuteri.. ja, det är lite ironiskt att jag är vegetarian när jag är uppväxt med korv överallt.)(nej, jag menade inte "korv överallt" på DET sättet). Faktumet att jag var så trött spelade ingen roll lite senare för det var ju fantastiskt väder och golfen gick inte alls så dåligt som jag hade trott med tanke på hur lite jag spelat utan det gick ganska bra och var så trevligt så. Det hela avslutades med middag hos min kusin.

Vid halv åtta var det dags att rusa hemåt för nu skulle jag ju på nästa middag klockan nio - personalfest på TGI Friday's! Fast först skulle jag ju byta om då det var maskerad och usch vad hemskt det var, var ju som bekant inte helt pigg och inte helt tålmodig vilket resulterade att jag bröt ihop efter ett misslyckat försök med att få på lösögonfransarna. Tog mig tio minuter extra att ta mig samman men huvudsaken är att jag gjorde det och en kvart senare satte jag mig i taxi mot Lilla Torg (note to self: skriv så oftare så låter du top notch).

Festen var urtrevlig och maten jättegod, det var verkligen helt underbart att träffa alla! Runt elva så drog alla till Happy Bar där vi fortsatte på konceptet "gratis alkohol", ett mycket vinnande koncept om du frågar mig. När de stängde runt ett så drog vissa vidare men jag var ju ganska trött efter en heldag som denna så jag, i sällskap med lite andra Värnhemsdamer, valsade hemåt. Det där kallar jag dag!

Mamma swings it

Julia swings it.

Jag ska snart swinga it

Min mamma är bara så himla fin!


Hoppas på att det dyker upp lite bilder från personalfesten också snart för jag var fierce!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0