sagan om soffan.

Idag har jag köpt en soffa! Hurra!
Har varit inne och spanat på Bolagret (en inredningsaffär alltså, inte systemet) och sett denna bruna, lite glittriga, fina soffa flera gånger. Varit inne med min syster, varit inne med en vän, varit inne själv, och spanat. Suttit i den. Provat ligga i den. Provat sitta och prata i den en längre stund för att känna om jag kände mig som hemma.

Så igår när jag skulle sova så fick jag för mig att den var väldigt obekväm, den här soffan. Som en bänk mer. Och jag kände att jag var tvungen att gå in och titta på den En gång till. Och det gjorde jag! Jag går in, sätter mig. Pratar i telefon och dricker lite kaffe och känner mig trevlig. Jovisst! Den är visst det bekväm! Börjar bli mer och mer bestämd om att vi är rätt för varandra. Tittar på prislappen och... *EXPLOSION OCH STJÄRNOR*.. den är nedsatt! 30%! Det var meant to be den och jag. Nu är den min. Försökte köpa en matta också men då var det tomt på kontot. Det gör inget. Jag har ju min soffa.

Och om en vecka och två dagar så flyttar jag.

Fantastiskt.


Postat av: Johanna

jag med jag med, fast jag är sofflös

2009-11-07 @ 20:46:49

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0