Sagan om min misär.

Vaknar tidigt, det är klockan som väcker mig fast en halvtimme försent, och varenda nerv i min kropp vill ligga kvar i sängen men jag måste ju upp. Gå som en zombie förbi mina tomma hyllor som saknar både böcker och prydnadssaker ut till köket. Jag vill ha starkt kaffe så att jag kan vanka. I brist på espressomaskin så tar jag två extra skopor kaffe i kaffekokaren. Det smakar apa. Tar en dusch och klär på mig. Inget passar, inget är fint, allt är fult. Slutar med att jag tar på mig en trasa till kjol, samma linne från igår och en sliten kofta. Sminkar mig. Trycker ut det sista ur foundationen, doppar mascaran hundra gånger för att få ut någonting men det blir bara klumpar, får skippa eyelinern för det är bättre om jag sparar det sista till lite finare tillfällen. Tar på lite vaselin på läpparna istället för läppglans för det är bäst att spara på det också. Nu börjar det bli bråttom. Packar ner min fula IKEA-lunchlåda, mobil och hörlurar. Struntar i att ta med någon bok, har inget som intresserar mig. På bussen inser jag att jag bara har lite batterier på mobilen så det är bäst att jag sparar det. Får i stället spendera mina 40 minuter till jobbet åt att lyssna på vad den coola killen bakom mig har för musik på sin mobil. Han hade visst glömt hörlurarna... 

.....

När jag kommer hem är jag helt utmattad. Orkar inte tänka på någonting utan går bara in i badrummet och tappar upp ett bad. Häller i lite tvål, det skummar inte och luktar mansparfym men jag blir väl i alla fall ren och får slappna av lite. Tröttnar ganska snabbt och sätter mig för att se på TV istället. Som vanligt är det bara skit på TV. Hade ju kunnat hyra en film eller kanske ladda ner men ser inte fram emot att sitta och titta på min lilla laptop. Vill ju kunna använda min nya TV så jag tittar på Melrose Place en halvtimme till innan jag ger upp och går in i mitt kala rum utan tavlor och kryper ner under täcket. Skickar iväg en liten bön till Gud om att morgondagen för en gångs skull kommer vara annorlunda. Imorgon är det ju Jul och en liten strimma hopp silar genom mig.

_______________________________________________________________

Ett alternativ till önskelista.


Postat av: maria

<3

2009-11-25 @ 16:24:21
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0