måndagens höjdpunkter.

Idag är det ju en helt ny vecka och det firade jag med att sova riktigt länge. Har ju lite långhelg så det får man, och det är sista dagen på November så då får man absolut.

Väcktes gjorde jag av pappa i telefonen, han ville komma och hjälpa mig med mitt internet samt lämna julpynt. "Okejdå" sa jag och gick upp för att sätta på kaffe och värma bullar som det sig bör när man blivit sådär huslig som jag blivit. När pappa kom började jag genast julpynta.


nåja, inte ser det väl jätteinrett ut för det men fint blev det!

Sen bar jag mig ut på stan för att handla lite diverse småprylar och så plötsligt hade jag trillat in på en frisörsalong och sa "Hej, tar ni drop-in?" "Nej, det gör vi inte!" sa hon. Då sa jag "är du säker på att du inte tar drop-in?" och hon svarade "okej, sätt dig." Sen drog hon lite i mitt hår och sa t-t-t samt skakade på huvudet. Hon tyckte tydligen att mitt hår såg dött ut och jag kontrade med att hår faktiskt ÄR döda hudceller. Dumskalle. Då klippte hon av mig håret!


OJ SÅ KORT! Sa jag och hon svarade "ville du klippa dig eller INTE?"
Aja, jag antar att det var bäst så. Det växer ju ut som man brukar säga!

När jag kom hem tog jag mig ett bad. Livsnjutare som jag är.
Lite för att jag skulle känna hur det kändes att tvätta håret när det var så kort, det är lite av en obligatorisk sak att känna efter på när man är nyklippt. Kan konstatera att det krävs mycket mindre shampoo! Ett glas vin, death cab och Paulo Coelho kändes självklart.



Nu var jag så hungrig att jag höll på att avlida så jag sätter igång ugnen, kastar in lite potatis, lök och morötter tillsammans med en quornfilé. Så kastade jag ihop lite bearnaise och ärtor. Inga konstigheter. Måste meddela lite sådär i efterhand att det blev helt förträffligt gott och att jag nu är mycket mätt.



Resten av kvällen ska spenderas åt att beskåda min nya julstjärna med lite glögg och de 4 senaste avsnitten av The Office. Summerar dagen och kommer fram till att den varit för jävla bra, den här dagen också. Börjar bli tjatigt.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0