leker skivrecensent. RÖD

Nackdelen av att ligga hemma och sjuka sig hela dagen är att man piggnar till mot slutet av kvällen, i alla fall när man inte är riktigt sjuk vilket jag inte är. Och när man ägnar hela dagen åt att sova så slutar det att man inte kan sova på kvällen sen, så är det nu. Ska upp tidigt imorgon och sköta mitt jobb men är helt för pigg.. Skit i det nu.

Jag har privilegiet att vara en av de första 200 som lyssnar på Kents nya album "Röd" så då finns det ju ingen anledning att sova. Vad tycker jag? Hmm. Jodå. Förra albumet var lite synthigare än de tidigare albumen och de fortsätter på detta spår och blir nästintill elektro och jag säger samma sak som jag sa om förra albumet - Way to go! Elektro är kul. Introlåten förstår jag inte alls. Jag är väldigt glad för kyrkokörer i största allmänhet men att ha en riktigt dålig kör som förstalåt är för mig en gåta. Sen har vi ett par guldkorn också såsom "Krossa allt" och singeln "Töntarna" men överlag är jag inte övertygad. Än. Men jag får lyssna på det ett par gånger och hjärntvätta mig själv för jag KAN inte tycka att ett Kent-album är dåligt. För mig får albumet 3/5 fula gubbar med möjlighet att bli 4/5.


Fast det här snygga skivomslaget blir nästan en fulgubbe till med en gång till.
Det vill jag ha på min vägg!



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0