helgen i korthet.

Nu är söndagen snart slut och jag känner att jag behöver summera helgen lite för att få lite klarhet över vad fan som hände.

Fredagkväll: Har jobbat kväll och det har varit en mycket trevlig jobbdag. Står och väntar på bussen i en kvart och trängs med ivriga festprissar i en hållplats där jag ska av och inser snabbt att jag hade kunnat ta mig dit så mycket snabbare om jag inte varit så jävla lat. Smiter upp till Filip där Maria och Max också är. Fixar till mig. Tar ETT glas vin. Inte mer för idag ska vi inte ha några dramafyllor. Går till KB där Sounds Like Violence, till min stora förvåning och lycka, hade releasefest och det var alldeles gratis. Dricker en öl. Träffar lite kompisar. Förbannar oss över alla som är under 20 och muttrar gång på gång "är vi på något jävla högstadiedisco eller?" till varandra. Dansar så gott det går och helt plötsligt har alla dratt och jag står själv kvar och överväger att fortsätta lite till men nej, så kan man inte göra. Möter upp Linnea utanför och köper en falafel. Vad ska vi göra? Vi måste festa mer! Nej, det finns inget att göra vi går hem. Så det gjorde vi. Satt och lyssnade på Mew till klockan fem sen somnade jag med öronproppar i. Det var min fredag.

Lördag: Köpte soffa. Inget märkvärdigt.

Lördagkväll: Segar i evigheter om vart vi ska dra på förfest för alla är så spridda. Roffar åt oss hela förfesten istället så alla som vill kommer hit. Det blir ruskigt trevligt. Lite mer vin idag, lite drama får det bli. Springer till bussen men inser att vi missat den. Hela Malmö vill ta taxi men det är få som får tydligen. Får tillslut tag på taxi men då är det så pass sent att kön blivit löjligt lång på Inkonst så vi får lumma vidare till Retro istället. Dricker öl. Köper öl fast välter ner den i min väska där min mobil också var, till min stora förtjusning. Den funkar inte mer men jag fick en ny öl i alla fall. Har ganska tråkigt så vi går och äter på sibylla istället. Lite drama som jag inte orkar gå in på men det slutade med att jag gick ensam runt fem på natten genom industriområdet med höga klackar, igen. Mycket omdömeslöst. Men det gick ju bra sånär som på mobilen och min självkänsla.

Söndag: Fy. fan.

Men nu är det ju Måndag och nya tag. Det är exakt en vecka tills jag flyttar.
Nystart! Det är precis vad jag behöver. NYSTART!


(En eloge till de som pallar läsa igenom. Detta var mest för min skull men jag kan konstatera att det blev noll klarhet i det hela. Jag kan också konstatera att det inte blir bättre av att hålla sig "lagom" utan du får ut mer av att vara redlös. Lade ni märke till hur abnorm min hand ser ut på den bilden?)

Godnatt.



Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0