vaniljbullar och spenat.

Jodå, idag har jag nog gjort mer än jag gjort på två veckor faktiskt. Om man inte räknar helgerna.
Jag stått i köket hela dagen och bakat en massa. Först en dubbelsats med kanelbullar, fast en av satserna fick bli vaniljbullar istället för det fanns inte mer kanel. Först hade vi inte jäst (som inte var riktigt möglig) och mjöl heller men jag gav mig iväg på cykel och handlade, glömde kanel. Men jag var inte så ledsen för det för vaniljbullar är ju faktiskt nästan godare än kanelbullar, när man tänker efter. Gör det, tänk efter.


Efter viss övertalning kom min kära maccaroni över och smakade på mitt verk. Sen blev det andra bullar (hahaha gud så fyndigt och kul) och vi satte igång med chokladcookies med vit choklad i.


Seeen lagade jag mat till oss också. Spenatstuvning (underskattat i dessa ungdomskretsar) med grönsaksbiffar. Så ni kan ju själv tänka er hur utmattad jag är nu.. Och uppsvullen! Än har jag inte vuxit ifrån att äta deg och smet. När jag rapar så smakar det bara jäst.


"öe, det ser ut som klippt gräs"
"jaa, man kan säga att det är det vi vegetarianer äter"

Postat av: Skinhead Barbiedoll

Jävligt billigt att vara vegetarian skulle det vara då iaf!

2009-03-05 @ 08:27:45
URL: http://thompikissandtell.blogspot.com
Postat av: sandy

åh vad jag blev sugen på att baka kanelbullar nu! det är jö så goottt.

2009-03-05 @ 10:33:10
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/sandraberg

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0