MMM, GOTT!

Gjorde precis en helt sjukt god spenatlasagne så jag tycker inte det är mer än rätt att ni också kan göra den. HÄR hittade jag receptet. Mycket trevlig sida. Fast jag ändrade lite i det hela (allt som är kursivt) för så funkar jag. Har nog aldrig beställt en pizza från menyn utan ändrar alltid runt så det blir exakt som jag vill ha det. Jobbig egenskap kanske.

Spenatlasagne
för (nog rätt mycket mer än) 4 personer

Ingredienser:
9 lasagneplattor
500 g fryst spenat
500 g keso (hade bara 250 g hemma, funkade bra)
1 burk lätt-créme fraiche (bytade till lättkesella för att höja proteinhalten)
2 brukar svamp (tog färsk svamp istället, typ 12?)
1 gul lök (hackad)
1/2 tsk sambal oelek (snåla inte)
1 vitlöksklyfta
salt
peppar (vit och svart)
1 grönsaksbuljongtärning (tog två!)
lite tomatpuré
soltorkade tomater
riven ost (gärna lite parmesan också)

Tillagning
1. Fräs lök & svamp i lite olja i en stekpanna
2. Blanda i fryst spenat, buljongtärning, creme fraiche och kryddor tills allt är genomvarmt och smakar bra.
3. Varva spenatröran med keso och lasagneplattor, toppa med riven ost.

Tillaga i ugnen i ca 25 min. 175grader.

Man måste ta bild av sin mat om man lägger ut recept. Måste!!

Mmm, halväten och stått framme ett tag. Ser lite ut som dålig avföring!
Men det smakar det inte som minsann!


Servera med pesto! Min hemmalagade helst för den är så #¤(")=%& god.

Haha jag låter som Lotta på Bråkmakargatan som bara skryter om hur grym jag är. Jag kan nog allt i hela världen!!

Postat av: lotta

ååååh! jag ska snarast prova!

2009-03-31 @ 12:12:59
URL: http://blossa.blogspot.com

Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0