om min första morgon i Malmööö.

Så! Nu, mina vänner, så har tiden flugit sin kos och plötsligt så har jag flyttat till Malmö! Spenderar alltså nu min första morgon i "egen" lägenhet och anledningen till att jag skriver det inom flugbajs-tecken är för att det egentligen är Milles som jag bara passar i tre veckor. Har dock förhoppningsvis fått en lägenhet som jag kan flytta till direkt när han kommer hem ändå! Kanonkul!

Men min första morgon här har inte varit helt utan problem och det är rakt igenom mitt fel. Det började med att jag blev hungrig och tyckte att jag skulle äta frukost men problemet var/är att jag inte hunnit/orkat handla än så vad jag har som liknar frukost är en liten påse gröt som jag tog med mig hemifrån. Gröt med en kopp kaffe tyckte jag ändå lät som en ganska trevlig frukost men denna frukost är ingenting utan mjölk.

I min nyvakna, hungriga hjärna så tycktes det omöjligt att gå och handla en liter mjölk innan jag var och storhandlade, jag ville ha allt på en gång. Trots att affären bara ligger ett par minuter bort så tyckte jag verkligen att det kändes helt fel att gå och bara precis handla en liter mjölk. Detta ledde till en hetsig diskussion med mig själv där ena delen tyckte att det faktiskt bara var larvigt av mig att inte gå och handla och den andra tyckte att jag minsann lika bra kunde äta gröt utan mjölk och dricka svart kaffe och SEN handla.

Så det slutade med att jag gick och köpte mjölk för gröt utan mjölk är inte gott. Men jag var fast besluten om att se bister ut hela vägen. Muttrade och sparkade på stenar som inte fanns. Gullig tjej.


Kommentera mera:

Jag heter:
Glöm mig inte.

Min epost är: (hemlig)

Jag har en blogg också:

Erika, detta är vad jag vill säga dig:

Trackback
RSS 2.0